Bir Miyop İçin Hayat !

Yazar:


Hastalığın her türlüsü berbattır arkadaşım. Bunu birkez daha anladım. Lise 4'ün ilk döneminde uzağı artık hafif bulanık gördüğümü farkettim. Göz doktoruna gittiğim zaman, anında gözlüğü dayadı. İçimden küfür ede ede gözlüğü de satın aldım ama gel gör ki hiç takasım yok.

Lise 4'ün başlarıydı. Sınıftaki arkadaşlar 3 sene boyunca seni gözlük takmayan biri olarak tanıyorlar. Birden sınıfa gözlüklü bir halde girince, onların düşüncesinden çok kendini bir garip hissedersin zaten. Hele ki sevdiğin kızla aynı sınıftaysan.. "Ulan acaba nasıl duruyor. Beğenmiş midir bu halimi. Lan doktor ben senin... biiipp..." vs. gibisinden bir sürü düşünce geçer aklından. Neyseki bu tür şeyleri çok çabuk atlattım ama yinede gözlük takmak hoşuma gitmiyordu. Sınıftaki çoğu kişiden çok yakıştığını duydum. Hatta kızın biri gözlükle karizmatik olduğumu bile söyledi ama yinede sevmiyordum.

Başkalarının ne dediği benim için kesinlikle değildi. Yakışıyor yada yakışmıyor. Tek bildiğim şey bu gözlüklerin bende fazlalık gibi durması. Gözlüklü olmak hoşuma gitmiyor. Hiç hoş durmuyor işte daha nasıl anlatayım ki. Neyseki göz numaram çok yüksek değil. O yüzden gerekmedikçe takmıyorum.

Benim için miyop olmanın tek avantajı tanımadığım kişilerin olduğu kalabalık ortamlar olmuştur hep. Hani kalabalık bir ortama girince ne yöne baksanız insanlarla göz göze geldiğinizi farkedersiniz ve herkes bakıyor hissinden dolayı bir heycan basar ya.. İşte o bende olmuyor. Etrafı net olarak göremediğinden kimseyle göz göze gelme durumu olmuyor. Belki de göz göze geliyorumdur ama ben görmüyorum işte. :)

Peki o kalabalık ortam tanıdıklarla doluysa.. İşte o zaman eziyet gibi bişeydir. Arkadaşın yanına gelir, "Lan olm Ali görmüyor musun lan? İnsan bi selam atar." Herkese de tek tek açıklama yapmak istemiyorum. Kusura bakma yav dikkat etmemişim ayağına yatıyorum. Birde bu durum daha çok yolda yürürken oluyor.


Belli bir mesafeye kadar yanımdan geçenleri görebiliyorum ama işte o dediğim belli mesafaden sonrası insaları görsem bile yüz ifadelerinden tanıdık olup olmadıklarını anlayamıyorum. Aynen şu üstteki fotoğrafa benzer şekilde bir bulanıkla görüyorum insanları. Bazen kafa yapısından kim olduğunu tahmin edebiliyorum ama çoğu zaman "ulan ya bu oysa. Şimdi adama ayıp olmasın. Selam atayım." derken aslında selam attığım kişinin hiç tanımadık biri olduğunu yanına yaklaşınca farkedince, adamın mal mal baktığını görüyorum sadece. :D Gülmeyin lan. Berbat bir durum. Selam atmazsın tanıdık olur. Selam atarsın yabancı çıkar. Öyle bir durum işte. :D

Bu selamlaşma muhabbetinde benim yanlışlıkla attığım selamı alanlar da var. Bir defasında yolda kuzenlerle beraber yürüyorduk. Yanımda kardeşim de vardı. Karşıdan kısa boylu 35-40 yaşlarında bir bayanın geldiğini gördüm. Benden yaşça büyük olan dayımın kızı olduğunu düşündüm. Boy olarak özellikle çok benzettim. İyi akşamlar dedim. Kadın da hiç istifini bozmadan iyi akşamlar dedi. Sanki beni tanıyor gibi. Sanırımı o da miyoptu. :) Ondan sonra kadının aslında bizim tanıdık olmadığın farkettim. Kardeşim de neden o kadına selam attın dedi. Yav onu Dilek abla zannettim dedim. Ondan sonra göt olma durumuma herkesin gülmesi..

Yani gördüğünüz gibi biz miyoplar gözlüksüzken çoğu zaman komik duruma düşebiliyorlar. Lens falan tak demeyin. Ona da karşıyım bu sebeple gözlüğe mecburum artık. 1,5 yıldır beraberiz gözlüklerimle. Her ne kadar doğru düzgün takmasam da her zaman cebimdedir. Nerede ihtiyaç duyacağım belli olmuyor çünkü. :)





Hey!

Blogkafem'de okuduğunuz içeriklerle ilgili kişisel Twitter hesabım üzerinden benimle iletişme geçmek isterseniz Twitter adresim : www.twitter.com/aliarslan10

Sosyal medya hesabım dışında Blogkafem'de okumuş olduğun içerik ile ilgili belirtmek istediklerinizi aşağıdaki yorum formuna yazabilirsin. En kısa sürede dönüş yapacağımdan emin olabilirsin. :)

Okuduğunuz içerik faydalı olduysa #blogkafem etiketiyle okuduğunuz içeriğin linkini Twitter'da paylaşarak Blogkafem'e destek olabilirsiniz.

35 yorum:

  1. Kadın ile selamlaşman harbi komikmiş :) Bende miyopum ama gözlük takmıyorum. Ortaokulda o senin doktorun aynısı dayadı bana da gözlüğü. Gözlük camı gün geçtikçe kalınlaştı. Tabi çerçevelerde. İğrenç günlerdi. Hele sınıf muhabbetini hiç girmiyorum. Neyse sonuç işte yıllarca taktım. Bundan sonrasını iyi dinleyin :)
    Bir gün çekmeceyi açtım. Bir şeyler arıyordum. Birdenbire çekmecenin arkasından önüne doğru bilyeler yuvarlanmaya başladı. Evet çekmecede bilye varmış. Herneyse...
    Şimdi diyeceksiniz ne var bunda. Garip olan ne? Garip olan şu. Çekmeceyi ben tamamen düz görüyordum. Çekmece ile aramda 30 santim bile yok neredeyse düşünün. Şaşırdım... Çekmeceyi kapadım. Tekrar açtım. Akabinde gene aynı şey alla alla dedim. Bir iki sefer daha denedikten sonra baktım olacak gibi değil dedim birde gözlüksüz bakayım. Gözlüksüz baktım birde ne göreyim? Çekmece resmen en az 30 derece eğik!
    Haydi gel sövme. Yemin ederim o kalas gözlüğü taşımaktan burnumun kemiği eridi. Hayvan gibi ağır. Onca yıl verdiği zararı tahmin bile edemezsiniz bana. Toplum içerisindeki sosyal etkilerini yazmıyorum bile. Her anını ona göre ayarlamanız falanda cabası...
    Kısacası kaldırdım attım gözlüğü. Başlarda çok zorlandım. Fakat şimdi gayetttt iyi görüyorum. Göz tembelliğe alıştıkça numarası büyüyor. Az çalıştırmak lazım gözü.
    Tabi gerçekten geri dönülmez bir noktadasınızdır doktorların eline bırakırsınız kendinizi...
    Son olarak gözlük takmaktansa Lazer candır diyorum. Bir doktor ile bu ihtimali de konuşmakta fayda var + asla tek doktor ile yetinmeyin durumunuzu en az bir iki doktora daha anlatın, muayane olun

    YanıtlaSil
  2. asker arkdaşımda vardı böyle bi hastalık :D görlan bu diye dalga geçerdik o geldi aklıma :D

    YanıtlaSil
  3. Aynen arkadaşım bende lise son zamanlarda televizyonda altta geçen orta boy yazıları okuyamaz oldum.Özellikle de sol gözümde aşırı derece bir miyopluk var. Allah kimseyi sağlığından etmesin.

    YanıtlaSil
  4. Dostum, senin göz numaran benimkinden daha ileri sanırım geçmiş olsun diyorum öncelikle. Anını bizimle paylaştığın için ve önerilerin için teşekkürler. Tabiki de buraya yazdıklarımızla sınırlı değil bu yaşanan zorluklar. Lazer ameliyatları olduğunu duymuştum miyopluk tedavisi için. Bu lazer ameliyatlarının çeşitleri varmış üstelik. Özellikle, yaklaşık 1 yıl önce UzmanTV sitesinde Excimer Lazer ameliyatı hakkında bilgiler veren videolar dikkatimi çekmişti benim.

    YanıtlaSil
  5. bende hem astigmat var hemde miyop astigmat ayrı birşey bana göre astigmatlı insaların hayatı çok farklı görünüyor. Onları anlamak için astigmatlı olmak lazım

    astigmatlılar hayatı böyle görüyor.
    http://galeri5.uludagsozluk.com/4/astigmat_82863.jpg

    YanıtlaSil
  6. 1 yaşından beri görü kullanıyorum ve gerçekten çok zor birşey doğru düzgün maç bile yapamıyorum çünkü gözlük var çıkarsam da olmuyor ama şükür yinede görüyorum

    YanıtlaSil
  7. valla geçmiş olsun hocam bunun tedavısı fılan yokmu ya hanı lazerle fılan

    YanıtlaSil
  8. @Dewturk
    Geçmiş olsun hocam. Sizin durumunuz bizden daha kötüymüş. Yazının başında da dediğim gibi; hastalığın her türlüsü kötüdür. Tekrardan geçmiş olsun.

    @mehmet
    Geçmiş olsun Mehmet. Kesinlikle haklısın. En azından gözlükle bile olsa gördüğümüze şükretmemiz gerekiyor.

    @Adsız
    Teşekkürler. Evet, lazer tedavisi var.

    YanıtlaSil
  9. geçmiş olsun. allaha şükür böyle bir durumum yok gerçi bilgisayar başında bu kadar fazla durursak sizle aynı kaderi paylaşabilirim :)

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim. Sebepleri arasında kimi doktorlar bilgisayarı gösteriyor, kimileri ise bilgisayarla ilgisi yok diyorlar. Bence siz ne olur ne olmaz bilgisayardan uzak durun. Çok kötü bir durum çünkü.

    YanıtlaSil
  11. Geçmiş olsun, hastalığın her türlüsü kötüdür gerçekten.

    YanıtlaSil
  12. Bizde doğuştan göz bozukluğu varmış. Yaklaşık olarak 15 yıldır gözlük kullanıyorum. Evet mutlu musun dersen gördüğüm için mutluyum ama pek kız avlayamıyorsun be kanka :D

    YanıtlaSil
  13. Lazer tedavasinin çok da zor olmadığını biliyorum.Eğer çok şikayetçiysen bi denemelisin bence.

    YanıtlaSil
  14. BEnim arkadaş var. beni uzaktan göremiyor. el sallıyorm bazen görsün diye. Ama güzel bir kız geçse. afedersiniz ölcüsüne kadar anlar yani. :) birde babam bu durumda lazer yaptırdı iyileşti :)

    YanıtlaSil
  15. Bir kaç kere yanlış otobüse binme serüveninden sonra doktora gittim.
    4 senedir miyopum ama takma konusundaki bağışıklığı daha kazanamadım.
    Alışmak çok zor, ilk taktığımda bir akşam vakti, dışarısı çok güzel göründü. 10-15 adım attığımda tökezledim, düşüyordum.
    1 dereceyim ama yine de sıkıntı veriyor.
    Amfiye, konferansa, seminere gitmedikten sonra takmıyorum.

    YanıtlaSil
  16. @tinlamazmodunda
    Teşekkürler dostum.

    @blackman
    Evet çok şükür görebiliyoruz da işte o kız tavlama olayı olmuyor ya ben de ona üzülüyorum aslında. :D :D Ama yetenek varsa her türlü tavlarsın yaa.. :) :)

    @Tolgahan Hüzün
    Arkadaşın işine gelmeyeni görmüyor demek ki Tolgahan. :D Ama komikmiş. :) Evet, lazer ameliyatı da var. Ben de düşünüyorum ama şimdi değil.

    @Bursevi
    Kesinlikle sana katılıyorum Bursevi. Taksan sorun, takmasan ayrı bir sorun..

    YanıtlaSil
  17. Bende Lise 2'ye kadar kör gezmişim haberim yok. Daha doğrusu uzun bir süre "nasıl bir kafaysa" dünyayı herkesin benim gibi flu gördüğünü zannediyordum. Sonradan bir doktora görünmek aklıma geldi. Doktor 2.50 miyo olduğumu bu zamana kadar hayatımı iyi sürdürdüğümü söylemişti. :)

    YanıtlaSil
  18. Öncelikle geçmiş olsun Yusuf. 2,5'lik bir derece normal bir göz için fazla. Bayağı iyi kalmışsın. Beni 0,75 bile rahatsız ediyor ve zaman zaman gözlüğe ihtiyaç duyuyorum.

    YanıtlaSil
  19. bilgisayar normal bir gozu bozmaz, var olan bir bozuklugu ortaya cikarir. ben de bilgisayar ve ders calismak harici gozluk takmiyorum 3.5 hipermetrop. sasilik da varsa ekserzis yapmak daha iyi oluyor zaten. gozu tembelliye alistirmamak ve calistirmak lazim.

    YanıtlaSil
  20. bilgisayar normal bir gozu bozmaz, var olan bir bozuklugu ortaya cikarir. ben de bilgisayar ve ders calismak harici gozluk takmiyorum 3.5 hipermetrop. sasilik da varsa ekserzis yapmak daha iyi oluyor zaten. gozu tembelliye alistirmamak ve calistirmak lazim.

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Adsız arkadaşım. Var olan bir bozukluğu farketmek çok doğru bir tabir gibi gelmedi. Herkes "bilgisayar gözleri bozmaz" dese de ben bozar diye düşünüyorum. Çünkü ben bilgisayarda çok fazla zaman geçirmeye başladıktan sonra miyopluk durumu belirdi bende. Benim yakın çevremde bilgisayardan uzak duran kesimin öyle bir sorununun olmaması da bu dediğimi de destekliyor bence. Doktorlara sorduğumuz zaman ise bir kısmı "Evet. Bilgisayar gözü bozar." der fakat kimileri de "Hayır. Bilgisayar gözü bozmaz. Sadece yorar." der. Kesin olarak doktorlar bile tek bir çatıda birleşememişler bu konuda fakat ben ne zaman uzun süreli bilgisayar otursam. Bilgisayardan kalktıktan sonra çevreyi bir süre bulanık olarak görürdüm. Hafif de olsa. Bu böyle süre süre en sonunda miyopluk sorunu ortaya çıktı. Kim ne kadar doğru diyor bilemeyecem. Ben de %100 haklı demiyorum ama; gözü bozduğuna dair bir etki yaptığını düşünmekteyim, her ne kadar bilimsel olarak düşünüldüğünde imkansız gibi gözüksede.

    YanıtlaSil
  22. Ali kardeşim bendede miyop var numarası 1.5 ve o kadar rahatsız edici değil. Bilgisayardan kalkınca seninki gibi olmuyor. Bence birkaç doktora daha gidin 0.75 ile öyle br durum olacağını sanmıyorum. İyi günler...

    YanıtlaSil
  23. @Mustafa Bedirhan Maden

    Merhaba Mustafa. Ben de yakın bir zamanda kontrol için, bu sefer farklı bir doktora, gitmeyi düşünüyordum zaten. Önerin ve ilgin için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  24. Bir an kendi yaşadıklarımı okudum bende şehiriçi diye kamyonete el etmiştim sonra nasıl utandım ama ısrarla gozluk takmiyorum lens aldim onuda takamadım zor bir durum 0.25 ile basladim suan 3 numara takmadigim icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun dostum. Gözlük lensten daha iyidir göz sağlığın açısından. Lensi takma ama gözlüğü tak bence. Şu tıp her şeye bir çare buluyor. Bize de şöyle ameliyatsız çareler bulsa ne iyi olurdu aslında. Miyop biri için hayat gerçekten de berbat ve can sıkıcı bir durum malesef.

      Sil
  25. herkeze slm.ben bundan 5 sene önce gittim.0.50 dereceydi sanırım ikiside.arasıra takıtım gözlükleri 2.50 olmus ikiside bugun gittim gözlük verd,ler gözlük camlarını incelttireceğim sizce nasıl olur yani gözleri büyük veya küçük yani kötü gösterirmi o kadar para ödedim. yani demem şu ki sizce incelttireceğim güzel dururmu dderecesi yüksek oyüzden cevapverin lütfenn :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Miyop gözlükleri normalde kalın olur zaten. İnce gözlükler hipermetroplar için. Miyoplar kalın kenarlı mercek kullanırlar.. Ayrıca biz görmeden bir karar vermemiz doğru olmaz senle ilgili. En iyi kararı deneyince sen kendin verebilirsin bence.

      Sil
    2. Miyop iseniz, miyopların gözlükleri normalde kalın olur zaten. Numara büyüdükçe, daha da kalınlaşırlar.

      Güzel durur mu demişsiniz ama sizin üzerinizde gözlüğü görmeden, herhangi bir yorumda bulunamam malesef. :)

      Sil
  26. ali arslan kardeşim gözünde miyop varmış gözlüğü ihtiyacın oldukça takıyormusun . acaba bu süre zarfında gözün kaç numara büyüdü. bende aynı derttren muzdaribimde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlük takmak veya takmamak miyopun geçmesini, numarasının büyüyüp küçülmesine sebep olmaz. Yani düzgün olarak taksan da hiç takmasan da büyüyeceği varsa, o numara büyür.

      Bakınız : http://www.uzmantv.com/uzagi-gorememe-sorunu-gozluk-takilmazsa-ilerler-mi

      Sil
  27. Arkadaslar bende doktora gittim benim ki 1.0 1.5 dedi ben de gozluk
    takmıyorum ama goz cok kotuymus onu anladı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takıp takmamak sana kalmış ama takmamanın da sıkıntılarını yaşıyor insan elbette.

      Sil
  28. Ben 14 yaşındayım bilgisayarda uzun kalmaktan dolayı gözlerimin görüş keskinliginin azaldığını farkettim.Bilgisayardan kalktıgımda etrafı bulanık görüyordum.Çok üzülmüştüm.Ağladım gunlerce.Her gün kendime soruyorum neden bir oyun için gözlerini feda ettin.Allahın güzel yarattığı organı boş için harcadım diye çok üzülüyorum.Beni üzen diğer bir olay ise ailemde gözlük takan hiç kimse yok.Anneannem bile daha gözlük kullanmiyor.Gözlüğün beni daha karizmatik gösterdiğini soyluyorlar.Ama gerçekten gözlük çok yakışıyor.Öğretmenlerin de sevdiklerini söylediler.Beni daha olgun gösterdiğini söylüyor herkez.Tuhaf olan şey ise göz numaram 1.50 ye 1.75 iken şimdi 1 e 1 oldu kontrole gittiğimizde çok sevindim buna.Göz numaranın dustugune.Birde suna deginmeliyimki gözlük takınca herkez benle eğlenecekmiş gibi oluyor.Ne yapacam bilmiyorum.Ben de göz numaramı göz egzersizleriyle düşürdüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli takmak yerine sadece ihtiyaç duyduğun zamanlarda da takabilirsin. Bu bir alternatiftir. Ayrıca "bilgisayar miyopluğa sebep olmaz, yaşın büyümesi ile merceğin hareket etmesi ile kimi kişilerde bu durum miyopluk olarak, kimilerinde ise hipermetropluk olarak kendini gösteriyormuş" şeklinde bilgiler edindim birkaç doktordan. O yüzden boş yere kendini suçlama bence. Kimi doktorlar "bilgisayar ve tv"den derler, kimisi bunlarla bir ilgisi yok derler.

      Sil
    2. Miyopun bilgisayar oynama ile alakasi yoktur. Genlerinde varsa istersen çölde yaşa yine ortaya çıkar. 1957de lens diye birsey icat edildi onu deneyebilirsin

      Sil
Yorum Sayfası :



Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur. (URL kısmını boş bırakabilirsiniz.)

2. Anonim olarak yaptığınız yorumlar "Adsız" olarak gözükmektedir.

3. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uymaya özen gösteriniz.

4. Küfür,hakaret,mail adresi veya konu ile ilgisi olmayan reklam amaçlı website adresi içeren yorumlar yayınlanmamaktadır.

Custom Search

Kafemizde En Son Kim, Ne Demiş?

Kafeyi Dikizleyenler :)

Blog Istatistik

BLOGKAFEM.NET

© Copyright 2008-2016
Sitedeki yazıların her hakkı BLOGKAFEM.NET sitesine aittir.
Kopyalanması halinde lütfen kaynak gösteriniz.
DMCA.com Protection Status
Anasayfa | Hakkımızda | Bizden | Reklam | İletişim