iPhone 4S'i iOS 8.3'e Güncellemeli Mi? iPhone 4S için iOS 8.3 Yorumları

Yazar:

iPhone iOS 8 ve üstü sürümlerini alan en eski cihazı iPhone 4S olması sebebiyle, iOS 8'in her yeni bir sürümü çıktığında, iPhone 4S kullanıcıları güncellemekte tedirginlikler yaşamaktadırlar. Bunun en önemli sebeplerden biri ise iOS 6.3'ten sonraki her güncellemede, önceye nazaran iPhone 4S'in performansından ödünler vermesidir.

Daha önce buradaki yazımda iPhone 4S için iOS 8.1.1 sürümünden bahsetmiştim. O güncellemeden sonra gelen iOS 8.2 güncellemesi ile iPhone 4S cihazlar, performans açısından biraz daha rahat bir nefes almıştı. Peki ya "iOS 8.3 iPhone 4S'te nasıl performans veriyor" bu konuda da buna değineceğim.

Haber sitelerinde zaten bol bol okumuşsunuzdur. iOS 8.3 güncellemesi ile bir çok güzel özellik geldi Apple cihazlara. Bunlar arasından en sevindirici olanı ise Siri'nin Türkçe olmasıydı elbette. Onun haricinde yeni emojiler, diktenin artan performansı, AppStore'da ücretsiz uygulamalara sürekli olarak parola sorma olayının isteğe bağlı olarak kaldırılması gibi diğer başlıca özellikler de iOS 8.3 ile geldi. iPhone 4S cihazlar için iOS 8.3 ün güncelleme boyutu ise 191 MB'tır.


Gelen yenilikler açısından kıyaslayacağımız zaman iPhone 4S kullanıcılarına kesinlikle ama kesinlikle telefonlarını iOS 8.3'ü güncellemelerini tavsiye ederim. Siri'nin Türkçe olması bile güncelleme için yeterli bir sebep olarak görülebilir bence.

Şuana kadar yazdıklarımla iOS 8.3'e güncelleme sebepleri olarak daha çok gelen yeni özelliklerden bahsettim fakat, kimileri de var ki.. Yeni iOS sürümleri ile gelen özelliklerden çok, cihaz performansına önem verirler. Bu tip kullanıcılar, "özellikler önemli değil, seri çalışsın yeter" diyen kullanıcı tipleridir. O yüzden biraz da performans açısından yorum yapmak istiyorum.

iPhone 4S açısından iOS 8.3 güncellemesi, cihazınıza ekstra performans katmayacaktır. Öncelikle bunun söylememde yarar var. iPhone 4S için en iyi performan veren iOS sürümlerinin iOS 6.3 ve iOS 7.1.2 olduğunu zaten biliyoruz fakat iOS 8 sürümleri arasından en iyisi hangisi diyecek olursanız kesinlikle 8.2 derim. Yani kısacası iOS'a gelen 8, 8.1, 8.2 ve 8.3 sürümleri arasından performans olarak en memnun kaldığım sürümün iOS 8.2 olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Sonuç - 1) iOS 6.3 veye 7.1.2 kullanıyorsanız ve performansa önem veriyorsanız güncellemeyin. Performans istemiyorum daha çok özellik istiyorum diyorsanız kesinlike güncelleyin. Performansın düştüğü doğru ama öyle donma falan olmuyor elbette. Pek kâle alınmayacak derecede ufak takılmalar oluyor zaman zaman ama o da gün boyunca ancak 4-5 defa olur. Hiçbir zaman bir Android cihaz gibi kasmaz. Bunun garantisini rahatlıkla verebilirim :)

Sonuç - 2) iOS 8 ve 8.1.1 kullanıyorsanız kesinlikle iOS 8.3'e güncelleyin. iOS 8 veya 8.1 kullanıcıları için bu konudaki kararım son derece net. Ekstra yoruma bile gerek yok. Direkt iOS 8.3'e güncelleyin!

Sonuç - 3) iOS 8.2 kullanıyorsanız ve iOS 8.3'e güncellemekte karar kaldıysanız eğer, bunun için tekrar söylemem gerekir ki iOS 8.2 ile iPhone 4S cihazınızda, performans olarak artış olmayacak. Yani iOS 8.2 ne ise bu da aynı performans olarak. Bir artış yok. Belli başlı uygulamalarda performans artışı gördüm sadece.  Örneğin ayarlara girerken yada hava durumu, mail gibi uygulamalarda sadece artış var. Onun dışında her şey aynı ama ek özellikler gelmiş. Siri Türkçe olmuş, Emojiler çok güzel olmuş. Bu tarz güzel özellikler gelmiş. Bence güncelleyin. Daha da kötü olmaz telefonunuz ama performans olarak daha da iyi olmaz. Sadece ekstra özellikler gelir. Özellikler için güncellenebilir bence. Sorun yok. Kimi yerlerde gereksiz takılmalar gördüm iOS 8.3'te. O sebeple yazının ortalarında iOS 8 versiyonları arasından performans olarak en çok 8.2'yi beğendim demiştim. Bahsettiğim takılmalarda öyle abartılacak cinsten değil zaten. Sadece menüdeki klasörlendirmelerde farkettim dediğim takılmayı ve bazen arka plandaki uygulamaları kapatırken. Ayrıca iOS 8.3 için belli bir süre performans ve stabilite güncellemesinin geleceğini düşünüyorum. O yüzden içiniz rahat bir şekilde güncelleyin bence. Hiçbir şey değil de Türkçe Siri için güncellenir be. :)

iOS 8.3 ile ilgili benim söyleyeceklerim bu kadar. Ekstra sorularınız için alttaki yorum formunu kullanabilirsiniz.

Sonraki yazı : iOS 9 iPhone 4S'te Yavaşlama ve Kasma Yapar Mı?





Hey!

Blogkafem'de okuduğunuz içeriklerle ilgili kişisel Twitter hesabım üzerinden benimle iletişme geçmek isterseniz Twitter adresim : www.twitter.com/aliarslan10

Sosyal medya hesabım dışında Blogkafem'de okumuş olduğun içerik ile ilgili belirtmek istediklerinizi aşağıdaki yorum formuna yazabilirsin. En kısa sürede dönüş yapacağımdan emin olabilirsin. :)

Okuduğunuz içerik faydalı olduysa #blogkafem etiketiyle okuduğunuz içeriğin linkini Twitter'da paylaşarak Blogkafem'e destek olabilirsiniz.

7 yorum:

  1. Şu an iPhone 4S cihazımda 8.3 yüklü.Tam anlamıyla berbat.Facebook Messenger'ın son sürümünde cihazda siyah ekran hatası oldu ve 5-10 dakika öyle kaldı.Tüm iPhone 4S kullanıcılarına sesleniyorum.Sakın ama sakın iOS 8 in herhangi bir sürümüne güncellemeyin ! Türkçe siri yeni emoji falan bunlar sadece kandırmaca ! Telefon performansı diye bir şey kalmadı.Benden söylemesi. . .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki de iOS 7 performansı beklemek doğru olmaz. Bazı hatalar sadece telefon değil, uygulama kaynaklı da olabilir. Onu da göz önünde bulundurmak lazım.

      Sil
  2. iOS 7 ye dönmenin bir yolu olmalı.Bir formül bulmak lazım.Çünkü telefon nerdeyse çöp olmuş durumda.Most wanted'ı iOS 7 de kasmadan oynarken 8.3 te kasıla kasıla oynuyorum.Böyle şeyler Apple'a yakışmıyor. Ki iOS 9 geliyor ve iPhone 4S e sağlanan yazılım desteği de iOS 8.4 final ile son bulacak.iOS 8.4 beta 3 sürümünü de denedim. 8.3 ile aynı hatta müzik uygulaması tam bir işkence. İnsanların istediği sürümü kullanabilmeleri düşüncesinden yanayım. Zaten android'deki gibi Custom Rom olayı yok. Sadece jailbreak var. Düşük donanımla harika işler yapan iPhone 4S maalesef kötünün de kötüsü durumda bu haliyle. . .

    YanıtlaSil
  3. Merhaba dostum yazını gördüm bende ufak bir yorum yapıyım dedi dün bende bi iphone 4s 8gb vers aldım ve telefondan memnun kaldım sonrasında ise ios 8.1.2 iken 8.3 çıkardım hani telde açıkca açılırken biraz uzun sürdü başkada kasma olmadı hocam bence telefonunuz içinde ki resimleri silin veya uyugulamaları birde öyle deneyin bence .

    YanıtlaSil
  4. İphone 4s iOS 8.3 kullanıyorum telefonu çok doldurunca biraz kasma oluyo ama internet hızından pek bişey kaybetmiyosunuz ama kasmasınında bi çözümünü buldum telefondaki bütün verileri sil deyin telefon silinince canavar gibi oluyo

    YanıtlaSil
  5. 4s e ios9 yüklesem pişman olurmuyum. Ios9 farkı ne?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iOS 9'un artı özellikleri, uygulamalar arası geçiş kolaylığı, daha az pil tüketmesi, düşük güç modu dediğimiz pil tasarruf modunun gelmiş olması ve daha da gelişmiş notlar uygulamasını sayabiliriz.

      iOS 9'un iPhone 4S için eksi özelliği ise, önceki iOS versiyonlarına göre uygulamaları milisaniyelik farklarla daha geç açması. Yani kasma, donma, takılma değil de iOS 9 ve iOS 8 (veya iOS 7) ile aynı anda açmaya çalıştığın bir uygulamayı iOS 9 diğerlerine göre daha geç açıyor. YouTube'da bunun kıyaslandığı videolar var. YouTube girerek "iOS 9 vs. iOS 8 iPhone 4S" yazarsan ne demek istediğimi daha iyi görebilirsin. Bu ufak eksiklik öyle hayati önem taşımıyor tabii ama yinede son karar senin.

      Sil
Yorum Sayfası :



Yorum yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

1. Yorum Formunu doldurduktan sonra Profil Seç -> ADI/URL bölümünden isminizi yazıp yorum yaparsanız size karşı bir hitap şeklimiz olur. (URL kısmını boş bırakabilirsiniz.)

2. Anonim olarak yaptığınız yorumlar "Adsız" olarak gözükmektedir.

3. Türkçe yazım ve dilbilgisi kurallarına uymaya özen gösteriniz.

4. Küfür,hakaret,mail adresi veya konu ile ilgisi olmayan reklam amaçlı website adresi içeren yorumlar yayınlanmamaktadır.

Custom Search

Kafemizde En Son Kim, Ne Demiş?

Kafeyi Dikizleyenler :)

Blog Istatistik

BLOGKAFEM.NET

© Copyright 2008-2016
Sitedeki yazıların her hakkı BLOGKAFEM.NET sitesine aittir.
Kopyalanması halinde lütfen kaynak gösteriniz.
DMCA.com Protection Status
Anasayfa | Hakkımızda | Bizden | Reklam | İletişim